Tengerentúli költöztetés
Tengerentúlra költöztetés – Hazaköltöztetés Tengerentúlról
Tengerentúlra költöztetés
A Moving Service Kft. tengeri úton is vállal teljes konténeres (FCL) és gyűjtő (LCL) költöztetési feladatokat. A szállítandó ingóságok adatainak (kg/m3) ismeretében megtervezzük Önnek a legideálisabb fuvarozási útvonalat és javaslatot teszünk a legoptimálisabb fuvarozási mód kiválasztásához. Partnereinken keresztül a kikötőben elintézzük a teljeskörű vámkezelést is.
A tengerentúli költöztetésekhez kapcsolódó elő-, és utófutás során speciális eszközöket (klausz, daru) is biztosítunk. Megrendelőink kérésére a csomagolási, rakodási, rögzítési és rakodási feladatokat is megoldjuk.
További kérdéseikkel, árajánlatkérésükkel keresse ügyfélszolgálatunkat a vagy töltsék ki ajánlatkérési űrlapot.
A költözését ebben az esetben kiegészíti a magyar export és a célország import vámkezelése.
- A magyar exporthoz szükséges az Ön személyét azonosító igazolványának, vagy útlevelének, valamint lakcím és adókártyájának a másolata
- Ezen kívül kétnyelvű csomaglista (elkészítjük), értéknyilatkozat (elkészítjük)
- Megbízásra a költözés és a vámügyintézés lebonyolítására
Javasolt a költözés megkezdése elött a dokumentumokat összerakni, és mielőbb megküldeni részünkre, hogy előre tudjunk dolgozni. Az export vámpapírokhoz elengedhetetlen a VPID szám igénylése, ami, ha nincs akkor annak igénylése 1-2 napot vesz igénybe. Mivel a VPID szám és a vámkezelés ügyintézése csak munkaidőben lehetséges, ezért ezt a költözés tervezésénél figyelembe kell venni. A vámkezeléshez szükséges dokumentációk véglegesítése a felpakolás után lehetséges a küldemény adatok (súly, térfogat, darabszám) pontos ismerete után. Ebben az esetben az indulás csak a meglévő export vámkezelésről szóló dokumentumokkal lehetséges.
Import vámkezelés
A célországokban eltérőek a vámkezeléssel kapcsolatos követelmények, így eltérő formanyomtatványokra lehet szükség.
A küldemény érkezése elött minden esetben a kinti partnerünk jár el ezügyben.
Ami minden esetben szükséges, az a címzett személyét azonosító okmányok másolta, valamint a küldeményt kisérő dokumentáció.
Hazaköltöztetés tengerentúlról
III. országból való hazaköltözés esetén a vámkezelésre – függetlenül attól, hogy bizonyos feltételek esetén vámmentesen hozhatóak / vihetőek az ingóságaink – még szükség van, mely jelen esetben 2 részből áll. Egy III. országi export és egy magyar import vámkezelésből.
Az alábbi dokumentumokra van szükség III. ország export vámkezeléshez, azaz a kilépéshez:
- A feladó személy személyazonosító iratainak a másolatára
- Egy részletes (kétnyelvű: angol-magyar) csomaglistára, értéknyilatkozatra
- Nemzetközi szállítólevélre melyet a partnerünk biztosít *2
- Megbízásra a költözés és a vámügyintézés lebonyolításához
Az alábbi dokumentumokra van szükség a magyar vámkezeléshez, azaz a „szabad forgalomba” helyezésre:
A vámmentesség esetei: Általános költözés
Házasságkötés
Munka ügyben történő költözés
Hagyaték / öröklés
Általános költözés esetén:
- A költöző / címzett személyét azonosító, fényképes, magyar irataira, (személyi igazolvány, jogosítvány, útlevél) lehetőség szerint 2 db
- Érvényes lakcímkártyára, adókártyára *3
- Részletes, csomaglistára, értéknyilatkozatra*1
- Megbízásra a költözés és a vámügyintézés lebonyolításához *4
- Igazolni kell, hogy az elmúlt 13 hónapban életvitel szerűen kint élt
Hogyan igazolható?
Névre szóló közüzemi számla(k), telefon, kábel Tv, villany stb. – mind a 13 hónapra szükséges!
Valamint egy kérelem a NAV-nak, melyben nyilatkozni kell arról, hogy milyen okból kívánják az ingóságokat Magyarországra szállítattni és ezúton kérik a magyar hatóságot, hogy a használt személyes ingóságukat vámmentesen vámkezelni szíveskedjenek. Ennek megírásában segítünk.
A NAV hatásköre elbírálni a vámmentésséget. Az eljárás során kérhet további dokumentumokat, továbbá joga van a szemléhez, tételes vámvizsgálathoz.
Munka ügyben történő költözés esetén a személyes dokumentumokon és a küldeményt kisérő okmányokon kívül szükség van a munkaszerződés másolatára. Amennyiben idegen nyelvű a munkaszerződés, abban az esetben a NAV kérhet fordítást!
Hagyaték / öröklés esetén a személyes dokumentumokon és a küldeményt kisérő okmányokon kívül szükség van a hagyatéki végzésre. Amennyiben az idegen nyelven íródott, abban az esetben egy hitelesített fordítás szükséges.
Megjegyzés:
*1 csomaglista, értéknyilatkozat: a csomaglistát úgy kell elkészíteni, hogy minden tételt fel kell rajta tüntetni. Dobozok esetén a pontos, részletes tartalmát. (Normál mennyiség esetén nem kérik, hogy hány pohár, tányér stb. van.) Példa: 1 – doboz üveg és kristálypoharak. 2 – doboz porcelán tányérok, tálak. 3 – doboz rozsdamentes lábasok, üvegtetővel, bakelit fogantyúval. 4 – doboz könyvek, fényképek, 5 – doboz ruha, 6 – szövetborítású kanapé stb.
Az értéknyilatkozatot a haza szállítandó ingóságok együttes értékére vonatkozóan kell megtennie a tulajdonosnak. Vám-, és illetékmentesen csak használt vagy legalább 6 hónapja a megrendelő tulajdonában lévő ingóságokat lehet behozni. Ez nem vonatozik a járművekre. Az értéknyilatkozatot elkészítjük, elküldjük, amit majd csak ki kell nyomtatni és aláírni.
*2 Nemzetközi szállítólevél, más néven CMR – ezt a költöztető adja a felpakoláskor.
*3 A lakcímkártyának meg kell egyeznie azzal a címmel, ahova történik a szállítás. Albérlet esetén a NAV nem fogad el, csak bérleti szerződést, be kell jelentkezni a lakásba, ahova történik a költözés és kell róla a lakcímkártya!
*4 Ezeket elkészítjük, e-mailen elküldjük, amit ki kell nyomtatni és aláírva visszaküldeni. Az eredeti példányokra költözéskor lesz szükség.
Javasolt a költözés megkezdése elött a dokumentumokat összerakni, és előre megküldeni a részünkre.
Mivel a vámkezelés csak munkaidőben lehetséges, ezért a kilépést és a magyar szabadforgalomba helyezést csak munkanapokon, a NAV vagy az adott vámhatóság nyitvatartási idejében tudjuk elvégezni.
Hétvégén legfeljebb a két vámkezelés között a szállításra (tranzitra) van lehetőség.
A küldemény lepakolására, átadására kizárólag a sikeres vámkezelés után a NAV határozata alapján van lehetőség.