Svájci költöztetés

Költöztetés Svájcba – Hazaköltöztetés Svájcból

Svájci költöztetés

Svájci költöztetés szolgáltatásunk során vállalunk költöztetést Bernbe / Bernből, Zürichbe / Zürichből, Churba / Churból, Genfbe / Genfből, Lausanne-ba / Lausanne-ból, Baselba / Baselből, Zugba / Zugból, Lucernbe / Lucernből. Valamint egész Svájc területére vagy területéről.

Költöztetés Svájcba vagy svájci fuvarozás szolgáltatásunk esetén  az alábbi gondolatok, tudnivalók segítségére lehetnek.

Svájc nem az Európai Unió tagállama, így a költözések alkalmával vámeljárásra van szükség.

A svájci költözés közúton, különböző méretű teherautóval, 2-3 napos tranzitidővel valósul meg. Ezért, ha például Svájcba költözés gyerekkel a célja, akkor az utazást e szerint érdemes tervezni. A konkrét feladat és a konkrét úticél ismeretében meg tudjuk Önnek mondani, hogy mennyi idővel kell számolniuk. Csapatunk segít Önnek a legkevesebb kellemetlenséggel megtervezni a költözését.

Költöztetés Svájcba

Költözését jelen esetben kiegészíti a magyar export és a svájci import vámkezelés.

  • A magyar exporthoz kelleni fog az Ön személyét azonosító igazolványának, vagy útlevelének, valamint lakcím és adókártyájának a másolata.
  • Ezen kívül kétnyelvű csomaglista (elkészítjük), értéknyilatkozat (elkészítjük).
  • Megbízásra a költözés és a vámügyintézés lebonyolítására.

Javasolt a költözés megkezdése elött a dokumentumokat összerakni, és mielőbb megküldeni a részünkre, hogy előre tudjunk dolgozni. Az export vámpapírokhoz elengedhetetlen a VPID szám igénylése, ami, ha nincs akkor annak igénylése 1-2 napot vesz igénybe. Mivel a VPID szám és a vámkezelés ügyintézése csak munkaidőben lehetséges ezért ezt a költözés tervezésénél figyelembe kell venni. A vámkezeléshez szükséges dokumentációk véglegesítése a felpakolás után lehetséges a küldemény adatok (súly, térfogat, darabszám) pontos ismerete után. Ebben az esetben az indulás csak a meglévő export vámkezelésről szóló dokumentumokkal lehetséges.

A svájci importhoz szükség lesz: svájci iratokra – ha van, kantoni igazolásra vagy munkavállalási engedélyre, vagy munka és a lakásbérleti szerződés másolatára, valamint a 18.44 formanyomtatványra kitöltve, aláírva, 2 példányban – EREDETIBEN!

A svájci határon a belépés csak speditőr közreműködésével lehetséges, továbbá a teherforgalmi határátkelők nagyrésze csak napközben, munkaidőben van nyitva, így az átkelést csak munkanapokra, munkaidőben lehet tervezni.

Hétvégén legfeljebb a két vámkezelés között a szállításra (tranzitra) van lehetőség.

A küldemény lepakolására, átadására kizárólag a sikeres vámkezelés után, azaz a svájci belépést követően van lehetőség.

Milyen szempontok alapján érdemes tervezni a svájci költöztetést?

  • A költözés nagysága és a távolság miatt szükséges tranzit idő.
  • Sok városban szükséges a rakodási időre parkolóhelyet foglalni, melynek ügyintézését érdemes legalább 8-10 nappal a költözés elött elkezdeni. Ennek méretét a költöztető autó hossza határozza meg. Előzetesen egyeztethető.
  • A kantonokban eltérően szombaton részleges, vasárnap és ünnepnapokon egész napos csendrendelet van érvényben, így például a nagyobb zajjal járó tevékenységek, mint például a költöztetés nem megengedett, ezért a le vagy a felpakolásokat hétköznapra vagy szombat délelőttre érdemes tervezni.
  • Svájcban hétvégén és munkaszüneti napokon is érvényben van a kamion tilalom, ami azt jelenti, hogy a 7,5 tonnánál nagyobb össztömegű teherautók nem közlekedhetnek. Ami tovább növelheti a tranzit időt.

Továbbá érdemes tudni, hogy egyes műemlék épületek lépcsőházaiban nem megengedett / – vagy egész egyszerűen nem kivitelezhető a rakodás, így a költöztetés csak külső lift segítségével lehetséges.

A szűk lépcsőházak miatt a nagyobb bútorok szétszerelése elkerülhetettlen ahhoz, hogy mozgatni lehessen az emeletek között.

Hazaköltöztetés Svájcból

A svájci költöztetés közúton, különböző méretű teherautóval, 2-3 napos tranzit idővel történik. A konkrét feladat és a konkrét úticél ismeretében meg tudjuk Önnek mondani, hogy mennyi idővel kell számolnia. Csapatunk segít Önnek a legkevesebb kellemetlenséggel megtervezni a költözését.

Svájcból való hazaköltözés esetén a vámkezelésre – függetlenül attól, hogy bizonyos feltételek esetén vámmentesen hozhatóak / vihetőek az ingóságaink – még szükség van, mely jelen esetben 2 részből áll. Egy svájci export és egy magyar import vámkezelésből.

Az alábbi dokumentumokra van szükség a svájci export vámkezeléshez, azaz a kilépéshez:

  • A feladó személy svájci személyt azonosító iratainak a másolatára
  • Egy részletes (kétnyelvű: angol-magyar vagy német – magyar) csomaglistára, értéknyilatkozatra *1
  • Nemzetközi szállító levélre (CMR fuvarlevél mi adjuk felpakoláskor) 2*
  • Megbízásra a költözés és a vámügyintézés lebonyolításához

A svájci kilépés speditőr segítségével lehetséges, így a svájci kilépést is munkanapokra, munkaidőre kell időzíteni.

Az alábbi dokumentumokra van szükség a magyar vámkezeléshez, azaz a „szabad forgalomba” helyezésre:

A vámmentesség esetei:

Általános költözés

Házasságkötés

Munka ügyben történő költözés

Hagyaték / öröklés

 

Általános költözés esetén

  • A költöző / címzett személyét azonosító, fényképes, magyar irataira, (személyi igazolvány, jogosítvány, útlevél) lehetőség szerint 2 db
  • Érvényes lakcímkártyára, adókártyára *3
  • Részletes, csomaglistára, értéknyilatkozatra*1
  • Megbízásra a költözés és a vámügyintézés lebonyolításához *4
  • Igazolni kell, hogy az elmúlt 13 hónapban életvitel szerűen kint élt Svájcban

 

Hogyan igazolható?

Névre szóló közüzemi számla (k), telefon, kábel Tv, villany stb. – mind a 13 hónapra szükséges!

Valamint egy kérelem a NAV-nak, melyben nyilatkozni kell arról, hogy milyen okból kívánják az ingóságokat Magyarországra szállítattni és ezúton kérik a magyar hatóságot, hogy a használt, személyes ingóságukat vámmentesen vámkezelni szíveskedjenek.  Ennek megírásában segítünk.

A NAV hatásköre elbírálni a vámmentésséget. Az eljárás során kérhet további dokumentumokat, például eredeti kantoni igazolást, amit célszerű úgy kérni, hogy rajta legyen a kint tartózkodásuk kezdete és vége.

A kantoni igazolásból eredeti kell! A NAV adja vissza! Érdemes többet igényelni, ha máshová is kell!
Továbbá joga van a szemléhez, tételes vámvizsgálathoz.

 

Munka ügyben történő költözés esetén a személyes dokumentumokon és a küldeményt kisérő okmányokon kívül szükség van a munkaszerződés másolatára. Amennyiben idegen nyelvű a szerződés abban az esetben a NAV kérhet fordítást!

 

Hagyaték / öröklés esetén a személyes dokumentumokon és a küldeményt kisérő okmányokon kívül szükség van a hagyatéki végzésre. Amennyiben az idegen nyelvet íródott abban az esetben egy hitelesített fordítás szükséges.

 

Megjegyzés:

*1 csomaglista, értéknyilatkozat: a csomaglistát úgy kell elkészíteni, hogy minden tételt fel kell rajta tüntetni. Dobozok esetén a pontos, részletes tartalmát. (Normál mennyiség esetén nem kérik, hogy hány pohár, tányér stb. van.) Példa: 1 – doboz üveg és kristálypoharak. 2 – doboz porcelán tányérok, tálak. 3 – doboz rozsdamentes lábasok, üvegtetővel, bakelit fogantyúval. 4 – doboz könyvek, fényképek, 5 – doboz ruha, 6 – szövetborítású kanapé stb.

Az értéknyilatkozatot a haza szállítandó ingóságok együttes értékére vonatkozóan kell megtennie a tulajdonosnak.  Vám-, és illetékmentesen csak használt vagy legalább 6 hónapja a megrendelő tulajdonában lévő ingóságokat lehet behozni. Ez nem vonatozik a járművekre. Az értéknyilatkozatot elkészítjük, elküldjük, amit majd csak ki kell nyomtatni és aláírni.

 

*2 Nemzetközi szállítólevél, más néven CMR – ezt a költöztető adja a felpakoláskor.

 

*3 A lakcímkártyának meg kell egyeznie azzal a címmel, ahova történik a szállítás. Albérlet esetén a NAV nem fogad el csak bérleti szerződést, be kell jelentkezni a lakásba, ahova történik a költözés és kell róla a lakcímkártya!

 

*4 Ezeket elkészítjük, e-mailen elküldjük, amit ki kell nyomtatni és aláírva visszaküldeni. Az eredeti példányokra költözéskor lesz szükség.

 

Javasolt a költözés megkezdése elött a dokumentumokat összerakni, és előre megküldeni részünkre.

Mivel a vámkezelés csak munkaidőben lehetséges, ezért a svájci kilépést és a magyar szabadforgalomba helyezést csak munkanapokon, a NAV vagy az adott vámhatóság nyitvatartási idejében tudjuk elvégezni.

Hétvégén legfeljebb a két vámkezelés között a szállításra van lehetőség.

A küldemény lepakolására, átadására kizárólag a sikeres vámkezelés után a NAV határozata alapján van lehetőség. 

Gyakran Ismételt Kérdések

Milyen Svájci városokba vállalnak költöztetést?

Vállalunk költöztetést Bernbe / Bernből, Zürichbe / Zürichből, Churba / Churból, Genfbe / Genfből, Lausanne-ba / Lausanne-ból, Baselba / Baselből, Zugba / Zugból, Lucernbe / Lucernből
Valamint egész Svájc területére vagy területéről

Milyen dokumentációra van szükség Svájci költözés esetén?

A svájci importhoz szükség lesz: svájci iratokra – ha van, kantoni igazolásra vagy munkavállalási engedélyre, vagy munka és a lakásbérleti szerződés másolatára, valamint a 18.44 formanyomtatványra kitöltve, aláírva, 2 példányban – EREDETIBEN!

Kell-e vámkezelni EU-n belüli költözés esetén?

Alap esetben nem, ha a küldemény nem hagyja el az EU területét.

Például Magyarország és Németország között történő költözés esetén nem kell.

Azonban, ha ideiglenes is, de elhagyja a küldemény az EU területét, abban az esetben szükség van rá.  Például konténerben megy a küldemény Tenerifére vagy Ciprusra ebben az esetben nemzetközi vizeken hajózik, így kell vámkezelni.

Kell-e vámkezelni az ingóságaimat III. országból történő haza költözésem esetén?

Igen, minden esetben.

Mikor van szükség vámkezelésre?

Minden III. országból érkező, vagy minden III. országba irányuló költözés alkalmával. Valamint, ha EU-s küldemény III. ország területén kerül szállításra. Például konténerben megy a küldemény Tenerifére vagy Ciprusra ebben az esetben nemzetközi vizeken hajózik így kell vámkezelni.

Mikor kell vámot fizetni Magyarországra történő költözés esetén?

Abban az esetben, ha a költöző személy nem felel meg a vámmentesség feltételeinek

Ki és hogyan dönti el, hogy mikor vámmentes egy költözés?

Minden esetben a Nemzeti Adó- és Vámhivatal hatásköre

Mik a vámmentesség feltételei?

A költöző személy érvényes okmányainak a megléte (személyt azonosító igazolvány, lakcímkártya, adó azonosító jel), valamint igazolni kell, hogy 13 hónapot életvitelszerűen kint tartózkodott III. ország területén.

Kérem, legyen szíves töltse ki az ajánlatkérő űrlapot és adja meg a pontos szállítandó mennyiséget, és kiszámoljuk a költözés várható költségét, melyről érthető, részletes ajánlatot küldünk Önnek.